
Mild-hybridní systém (ISG)
Zvládněte své každodenní úkoly s lehkostí na palubě opravdového univerzála. S-Cross je o přijetí všech výzev moderního života. Nabízí funkčnost, flexibilitu, prostor, komfort a styl SUV. Bez ohledu na okolnosti, S-Cross je ideální způsob, jak začít.
- špičková technologie za cenu srovnatelnou s konvenčním pohonem
- úspora paliva a nižší emise
- lepší dynamika
- technologie mild-hybrid nemá vyšší nároky na údržbu
- žádná omezení a starosti navíc
Pokořte všechny životní výzvy
Zvládněte své každodenní úkoly s lehkostí na palubě opravdového univerzála. Nový S‑Cross je o přijmutí všech výzev moderního života. Nabízí funkčnost, flexibilitu, prostor, komfort a styl SUV, na hony vzdálený městské džungli. Bez ohledu na okolnosti, nový S‑Cross je ideální způsob, jak začít. Stanovte si svůj cíl.
Design jako vyznání
Vzhled, který prahne po dobrodružství: nový S‑Cross je tak odvážný a sebevědomý, jak vypadá. Objevte design, který definuje dospělý crossover. S novou robustní maskou, svalnatým SUV stylem a velkým vnitřním prostorem. Rozený průzkumník plný dynamiky a síly.
Výkon v každém terénu
V S‑Crossu je každá jízda napínavá. Je pro něj výzvou každý terén, každé počasí, jakákoli příležitost a kupředu jej ženou legendární geny SUV Suzuki. Zažijte na vlastní kůži ten bezstarostný pocit důvěry a požitku z jízdy s dokonalým společníkem na dlouhé vzdálenosti, který posouvá hranice jízdní zábavy i hospodárnosti.
Výkonný a úsporný
Pod elegantní kapotou S-Crossu se nachází nově zkonstruovaný a mimořádně hospodárný benzinový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Díky jeho spojení s mild-hybridním systémem se můžete vždy spolehnout, že dosáhnete nižší spotřeby a lepších jízdních výkonů než dosud.
Nový motor 1.4 BoosterJet
Nový motor 1.4 BoosterJet, osazený turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, dává S-Crossu potřebnou sílu pro bezstarostnou jízdu. Kombinace přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem dostává do válců motoru větší množství vzduchu. Díky tomu motor dokáže nabídnout optimální točivý moment v nízkých otáčkách, dokonce už okolo 2 000. Přímé vstřikování paliva přispívá ke snížení spotřeby a zvýšení výkonu, a to přesným dávkováním, načasováním a seřízením tlaku při vstřikování benzinu do válců. Účinnost motoru zvyšují také další nová opatření: elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT), chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR) a vyšší kompresní poměr.


Šestistupňová manuální převodovka
Optimalizované odstupňování převodů zlepšuje spotřebu paliva a jízdní výkony. Vyvažovací závaží přináší příjemnější pocit z řazení a zvýšená tuhost skříně převodovky zmírňuje přenos hluku a vibrací.
Mild-hybridní systém (ISG)

Nový mild-hybridní systém přidává tři elektrické součástky: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Díky navýšení napětí na čtyřnásobek oproti konvenčním 12 V dokáže hybridní systém při brzdění rekuperovat více energie a při zrychlování zase o to výrazněji pomáhat spalovacímu motoru. To přináší hned dvě důležité výhody: snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdních výkonů. V běžných jízdních situacích systém funguje tak, aby co nejvíce snížil spotřebu benzinu. ISG je ale také připraven kdykoliv se zapojit jako elektromotor ve funkcích navýšení točivého momentu nebo podpory při akceleraci – řídicí jednotka volí vhodný režim zapojení elektromotoru podle požadované intenzity akcelerace. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při brzdění. Úplné odpojení přívodu paliva vede k dalším úsporám.

Elektrické navýšení točivého momentu
Elektromotor pomáhá při zrychlování, než nastoupí plná síla spalovacího motoru. Hybridní systém díky tomu reaguje rychleji a intenzivněji než obyčejný spalovací motor.

Podpora při akceleraci
Funkce podpory při akceleraci zahlazuje tzv. turboefekt, přidaný točivý moment elektromotoru slouží k vyrovnání prodlevy před nástupem plného tlaku přeplňování.

Elektrické udržování volnoběhu
Když při vyšlápnutí spojky klesnou otáčky na volnoběh, spalovací motor je v běhu udržován elektromotorem. Díky tomu je možné kdykoliv okamžitě začít zrychlovat, ale na volnoběh se zbytečně nespaluje benzin.
Pohon všech kol AllGrip
Suzuki posunulo svou proslulou technologii pohonu všech kol na novou úroveň, která optimalizuje stabilitu za nejrůznějších silničních i povětrnostních podmínek. Nový systém pohonu 4×4 AllGrip pracuje v součinnosti s dalšími technologiemi podvozku, abyste měli nad vozidlem za každé situace plnou kontrolu a současně si jízdu maximálně užili.
Čtyři řidičem volitelné režimy
Systém pohonu všech kol AllGrip Vám dává vybrat ze čtyř jízdních režimů (auto, sport, snow, lock) pomocí jednoduchého ovladače na středové konzole, který kombinuje volbu otáčením a stiskem.
Auto
Prioritou je ekonomika provozu za běžných jízdních podmínek. Pohon všech kol se samočinně sepne při zaznamenání prokluzu předních kol.
Sport
Zlepšuje chování vozu v zatáčkách větším přídělem točivého momentu na zadní kola. Současně zrychluje odezvu motoru optimalizací charakteristiky plynového pedálu a točivého momentu.
Snow
Optimální režim pro sníh nebo jiný nezpevněný a kluzký povrch. Zlepšuje trakci během zrychlování a zvyšuje stabilitu vozidla.
Lock
Režim pro vyproštění vozu ze sněhu, z bláta nebo třeba z písku. Systém přiděluje více točivého momentu na zadní kola, současně se charakteristika stabilizačního systému ESP®* a dalších asistenčních technologií upraví pro uvolnění vozidla. Po dosažení rychlosti 60 km/h se samočinně přepne do režimu Snow.
* ESP® je registrovaná ochranná známka společnosti Daimler AG.
Bezpečí po celou cestu
Rozšiřujte své obzory s klidem na duši po vzoru svého důvěryhodného společníka. Můžete se spolehnout, že jste dobře chráněni. Neustále. S‑Cross je připravený Vám pomáhat a chránit Vás ve zlomkách sekund preventivními systémy pro předvídání a zabránění kolizi. A s ochrannými prvky, aby minimalizoval nebezpečí zranění.
Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)
Systém ACC využívá tempomat společně s radarovým čidlem RBS. Mikrovlnný radar měří vzdálenost od vozidla vpředu. Pro zachování dlouhého, středního nebo krátkého odstupu, jenž si řidič volí podle vlastních preferencí, systém automaticky zrychluje či zpomaluje vozidlo, čímž zvyšuje cestovní komfort.
Automatická signalizace při nouzovém brzdění
Výstražná směrová světla se automaticky spustí při rychlostech vyšších než 55 km/h v situaci, kdy řidič začne znenadání intenzivně brzdit. Včas tak varují vzadu jedoucí vozidlo před nebezpečím.
ESP®* (elektronický stabilizační program)
Pokud ztratí kola přilnavost k povrchu, systém ESP® automaticky zasáhne do chodu motoru a brzd, aby řidiči pomohl udržet vůz pod kontrolou.
* ESP® je registrovaná ochranná známka společnosti Daimler AG.
Asistent rozjezdu do kopce
Elektronický systém, který usnadňuje rozjezd vozidla ve svahu. Zabraňuje totiž couvnutí S-Crossu ve chvíli, kdy řidič přesouvá nohu z brzdového pedálu na plynový.
Sedm airbagů
Mimořádnou ochranu posádky zajišťují čelní a boční airbagy pro řidiče a předního spolucestujícího, kolenní airbag řidiče a záclonové hlavové airbagy po obou stranách.
Sledování tlaku v pneumatikách (TPMS)
Systém TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) varuje řidiče při poklesu tlaku v pneumatikách pomocí zobrazení na informačním displeji. Každá pneumatika je monitorována individuálně pomocí senzoru ve ventilku.
Bezpečnost při nárazu a ochrana chodců
S-Cross byl navržen podle komplexní filozofie TECT (Total Effective Control Technology) automobilky Suzuki. Výsledkem je konstrukce karoserie, která efektivně pohlcuje a rozptyluje nárazovou energii v případě nehody.
Funkčnost pro každou situaci
Dlouhá jízda nebo jen cesta za roh? Do zahraničí nebo jen po městě? Ať už vyrážíte kamkoli, vítejte v intuitivním, prostorném a flexibilním prostředí. Vytyčte si svůj úkol a spolehněte se, že S‑Cross s praktickými funkcemi a důmyslným vnitřním prostorem uspokojí všechny vaše potřeby.
Suzuki Smartphone audio
Zvolte si destinaci a užijte si každou minutu cesty: dotykový sedmipalcový displej umožňuje intuitivní ovládání multimediálních funkcí, včetně audia, hands-free a navigačního systému. Funkce jsou na obrazovce přehledně rozděleny do čtyř základních skupin – Poslech, Volání, Jízda a Připojení.
Velkorysá úschovna zavazadel
S‑Cross nabízí veškerý prostor, který potřebujete pro realizaci Vašich velkých plánů. I s pěticí lidí na palubě zůstává pro zavazadla celých 430 litrů zavazadlového prostoru. Ať už vyrážíte za sportem, na rodinné setkání nebo vstříc outdoorové dovolené, chytře navržený S‑Cross má dostatek prostoru pro uložení všech Vašich dobrodružství.
Praktické detaily
Flexibilní prostor
Sklopením asymetricky děleného zadního opěradla (v poměru 60 : 40) lze několika způsoby zvětšit využitelnou kapacitu. Variabilní mezipodlaha ještě více rozšiřuje flexibilitu vozu.
Stropní konzola s čtecími lampičkami
Konzola v přední části stropu obsahuje dvě čtecí lampičky a držák slunečních brýlí.
Kosmetická zrcátka s osvětlením
Kosmetická zrcátka pro řidiče a spolujezdce mají lampičky pro větší komfort při použití za šera nebo v noci.
Přední loketní opěrka a konzola s USB rozhraním
Středovou loketní opěrku pro přední sedadla lze vysunout do optimální polohy. Její součástí je rozměrný odkládací box s vestavěným konektorem USB.
Zadní loketní opěrka s držákem nápojů
Výklopná středová loketní opěrka zvyšuje komfort cestujících vzadu. Obsahuje dva držáky nápojů.
Kapsa na zadní straně opěradla
Úložná kapsa na zadní straně opěradla sedadla spolujezdce má ideální tvar pro odložení map a knih.
Mimořádný komfort
V zavazadlovém prostoru najdete 12V zásuvku a háčky pro bezpečné uchycení nákladu.
