Vitara 2018

Čas prolomit hranice

Projekty, ambice, významné události – život dospělých je plný zodpovědnosti. Ale za všemi těmi plány a důležitými schůzkami se skrývá něco hlubšího uvnitř nás: to malé dítě, které chce vyrazit za hranice všedních dnů! Svádí nás to každý den. Jezdit po silnici i v terénu, užívat si strhující design a špičkové technologie. Objevte novou Suzuki Vitaru.

Společník do všech podmínek: seznamte se s všestranným vozem, který si poradí za každého počasí s libovolným povrchem pod koly. Pohání jej silné a úsporné motory BoosterJet. Přenos výkonu na všechna kola zajišťuje unikátní systém pohonu 4×4 AllGrip. Opravdové SUV od Suzuki těží z desítek let zkušeností: poskytuje radost z jízdy bez námahy a s maximální trakcí za všech okolností.

Vitara-2018-01.jpgVitara-2018-02.jpgVitara-2018-03.jpgVitara-2018-04.jpgVitara-2018-05.jpgVitara-2018-06.jpgVitara-2018-07.jpgVitara-2018-08.jpgVitara-2018-09.jpgVitara-2018-10.jpgVitara-2018-11.jpgVitara-2018-12.jpgVitara-2018-13.jpgVitara-2018-14.jpgVitara-2018-15.jpgVitara-2018-16.jpgVitara-2018-17.jpgVitara-2018-18.jpgVitara-2018-19.jpgVitara-2018-20.jpgVitara-2018-21.jpgVitara-2018-22.jpgVitara-2018-23.jpgVitara-2018-24.jpgVitara-2018-25.jpg

Co je nového?

Motor 1.0 BoosterJet (110 koní a 160-170 Nm)K10C.jpg

Zážehový motor 1.0 BoosterJet kombinuje přímé vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem. Díky tomu dosahuje na jedné straně točivého momentu na úrovni atmosférického motoru o objemu 1,8 litru, zároveň má však vynikající spotřebu paliva. Systém přímého vstřikování benzinu snižuje teplotu ve válcích, což vede k účinnějšímu spalování, a tedy i nižší spotřebě paliva. Díky přeplňování turbodmychadlem má motor vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, který je výhodou ve všech provozních podmínkách: ve městě, při sportovní jízdě i v terénu.

Motor 1.4 BoosterJet (138 koní a 220 Nm)

K14C.jpgKompaktní zážehový motor 1.4 BoosterJet s přímým vstřikováním a přeplňováním turbo­dmychadlem umožňuje Suzuki Vitaře jízdu na vlně točivého momentu. Turbodmychadlo doplněné mezichladičem stlačeného vzduchu zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách a umožňuje dynamickou jízdu dokonce už okolo 2.500 otáček. Obtokový ventil, který otevíráním nebo uzavíráním reguluje tlak dodávaný turbodmychadlem, výrazně zrychluje odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu a pomáhá snižovat spotřebu. Systém přímého vstřikování díky optimalizaci množství vstříknutého paliva, načasování okamžiku vstřiku a tlaku, pod kterým se palivo dostává do válců, dále zvyšuje účinnost motoru. Optimalizovaný sací trakt napomáhá akceleraci vozu a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců zlepšuje hospodárnost provozu.


Vitara2018-front.jpgLED světlomety

Světlomety s lesklým pozadím a technologií LED šetří energii při jízdě se zapnutými potkávacími světly. Modré orámování čočky projektoru expresivně znázorňuje fakt, že diody vydávají jasně bílé studené světlo.

LED denní svícení a přední mlhová světla

Svisle orientovaná světla pro denní svícení mají unikátní tvar a rovněž využívají technologii LED. Ve výbavě nechybí také přední mlhová světla, která zlepšují viditelnost za špatných povětrnostních podmínek.

Vitara2018-rear.jpgTradiční designové motivy SUV Suzuki

Typické prvky automobilového designu Suzuki, jako například pětidílná mřížka chladiče nebo výrazná chromovaná linka na nárazníku, v novém pojetí designu propojují tradici s modernou.

LED technika také vzadu

Modernizované Suzuki Vitara se dočkalo také přepracovaných zadních světel, které nově využívají technologii LED. Přepracovaná je také kombinované světlo pro jízdu zpět a mlhovky.

Vitara2018-wheels.jpgNová kola:

- 17" kola z lehké slitiny s leštěným povrchem

- 17" kola z lehké slitiny

- 16" ocelová kola s poklicemi

Novinky rovněž v interiéru

Vitara2018-instrumental.jpg

Měkká palubní deska

Nová měkká výplň pod povrchem horního dílu palubní desky zajišťuje hodnotné provedení a dodává tak interiéru nádech prémiové kvality.

4,2" informační displej

Pokročilý barevný multifunkční LCD displej s úhlopříčkou 4,2" vyplňuje prostor uprostřed přístrojového štítu mezi otáčkoměrem a rychloměrem. Řidiči se na něm zobrazují všechny důležité údaje o provozu a vlastnostech vozu. Dynamická grafika displeje přehledně znázorňuje informace o zvoleném jízdním režimu AllGrip, okamžitém výkonu a točivém momentu motoru, intenzitě sešlápnutí plynového a brzdového pedálu a další údaje. Díky široké paletě poskytovaných informací budete mít vždy dokonalý přehled o jízdě.

Vitara2018-seats.jpgNové čalounění

Stylově navržená sedadla se semišovým čalouněním ve střední části poskytují řidiči i celé posádce maximální oporu a komfort.

Nové hodiny

Hodiny zasazené doprostřed palubní desky mezi výdechy ventilace s moderním designem ciferníku obohacují prostor před řidičem.

Více funkcí, více bezpečnosti*

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)

Při jízdě Vitara současně využívá dvojici senzorů – monokulární kameru a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozidlem nebo chodcem.

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu

V rychlostech mezi 60 a 160 km/h systém monokulární kamerou sleduje podélné značení na silnici. Pokud hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém automaticky protipohybem vyvolaným elektrickým posilovačem řízení pomáhá řidiči udržet Vitaru ve správném jízdním pruhu.

Systém sledování únavy řidiče

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém rozpoznává přímý směr jízdy. V případě, že řidič „kličkuje“, například z důvodu únavy, systém zobrazí varovné hlášení na displeji a začne vibrovat volantem.

Rozpoznání dopravních značek

Tento systém pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky. Pokud v daném úseku platí současně více omezení, displej dokáže zobrazit až tři různé značky najednou.

Vitara2018-safety.jpgSledování mrtvého úhlu

Pro bezpečnou změnu jízdních pruhů při jízdě rychlostí nad 15 km/h je Vitara vybavena dvěma radarovými senzory v zádi, které sledují ostatní vozidla v mrtvých úhlech na obou stranách. Pokud se jiné vozidlo přibližuje do sledované zóny nebo se již nachází v mrtvém úhlu, ve zpětném zrcátku na příslušné straně se rozsvítí varovná kontrolka. Jestliže řidič směrovkou indikuje změnu jízdního pruhu a hrozila by srážka, kontrolka se rozbliká a doplní ji zvukový signál.

Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)

Pokud se v jízdním pruhu před Vitarou vyskytne jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí milimetrového radaru zjistí jeho přítomnost, přizpůsobí mu rychlost jízdy a udržuje bezpečný rozestup, nastavitelný ve třech stupních**. Pokud se jízdní pruh uvolní, adaptivní tempomat automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (nad 40 km/h).

Zadní parkovací kamera

Displej může zobrazovat pohled z kamery na dveřích zavazadlového prostoru, která usnadňuje výhled směrem vzad při couvání.

Přední a zadní parkovací senzory

Ultrazvukové senzory v náraznících sledují překážky okolo vozu a upozorňují na ně audiovizuálním varovným signálem. V případě, že Vitaře stojí v cestě překážka, znázorní se tato skutečnost na informačním displeji a současně se spustí akustické varování.

Sledování prostoru za vozem

Při couvání rychlostí do 8 km/h Vitara pomocí dvou radarových senzorů umístěných na zádi sleduje prostor za vozem. Pokud se z boku blíží jiné vozidlo, systém řidiče na tuto skutečnost při vyjíždění z parkovacího místa upozorní. Současně se zobrazí varování na informačním displeji a spustí se zvukový signál. Díky této pomoci je vyjíždění z míst s omezeným výhledem bezpečnější.

*Nespoléhejte se prosím jen na asistenční systémy. Vždy řiďte bezpečně.